THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, August 23, 2009

ROHAIZAT TIPU LAGI?

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar hari ini membuat satu pendedahan berkaitan satu penipuan dalam urusan pembelian tanah 16 lot dengan nama penerima wang seperti yang tersebut dalam surat perjanjian ditandatangani oleh Rohaizat, calon BN bagi DUN N11, Permatang Pasir.

Menurut satu sumber yang merupakan salah seorang daripada 16 pembeli lot-lot tanah berkenaan, satu lot tanah berkenaan dijual dengan harga RM 1,737.00 dengan keluasan 2,896 kaki persegi. Mahfuz mempersoalkan bagaimana Rohaizat yang dibatalkan lesen guamannya itu boleh menguruskan jual beli tanah tersebut.

Sambil menunjukkan surat perjanjian berkaitan yang didapati daripada sumber tersebut, beliau menambah terdapat beberapa dokumen disertakan dalam perjanjian pembelian tanah berkenaan. Salah satunya adalah persetujuan pembeli yang akan menjadi tuan tanah untuk membenarkan pembinaan jalan dilakukan di atas tanah-tanah tersebut.

Namun sehingga kini setelah duit diserahkan status pemilikan tanah berkenaan masih tiada hitam putihnya. Para pembeli tanah lot tersebut tidak mendapat apa-apa maklum balas susulan berkaitan pemilikan tanah yang sepatutnya telah menjadi milik mereka. Pemberi maklumat merupakan salah seorang pengundi di DUN N.11, Permatang Pasir itu memohon calon BN memberi penjelasan berkaitan status tanah-tanah lot tersebut.

SUMBER DARI http://prkn11penang.pas.org.my/

0 comments: