THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 25, 2009

PAS MENANG KERUSI, UMNO MENANG MORAL

PAS telah memenangi kerusi DUN Permatang Pasir (N.11) dengan majoriti besar tetapi majoriti undi yang diperolehinya telah merosot berbanding keputusan yang dicapai parti itu pada pilihan raya umum (PRU) ke 12, Mac 2008 yang lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan, calon Pakatan Rakyat (PAS) Mohd Salleh Man mendapat 9,618 undi, manakala calon BN Rohaizat Othman hanya memperolehi 5,067 undi. Majoriti yang diperolehi oleh Mohd Salleh Man 4,551 adalah lebih rendah dari yang telah diperolehi oleh Allahyarham Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman pada PRU lalu dengan mendapat majoriti 5,433 undi.

Dengan ini, UMNO B-end menang moral lagi apabila dapat mengurangkan majoriti sebanyak 882 undi berbanding majoriti yang diperolehi oleh PAS pada PRU lepas.

SPRM berpuashati perjalanan PRK ini walaupun terdapat beberapa kejadian kecil yang tidak diingini berlaku. Sebentar tadi TPM, Muhyiddin telah menyalahkan penyokong Pakatan Rakyat (PR) kerana menimbulkan kekecohan. Muhyiddin sepatutnya membenarkan polis membuat siasatan sebelum menyalahkan sesiapa. Mungkin Muhyiddin tidak tahu tingkah laku buruk hampir 200 orang Pemuda UMNO bermotosikal dari Kubang Semang yang sentiasa membuat provokasi dan membuat kecoh di merata tempat di Permatang Pasir hari ini.

0 comments: