THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, July 29, 2009

FIKIRAN ABAD 21

Dalam abad ke 21 ini tidak disangka masih terdapat manusia yang berfikiran “siapa kuat dia berkuasa”. Mereka ini berfikir macam “beruk” tanpa sedar bahawa peraturan dan undang-undang tidak pernah dipisahkan dari kehidupan manusia. Berfikiran seperti dalam hutan, siapa gagah dia berkuasa. Kalau gajah kuat, dia berkuasa. Kalau harimau kuat, dia berkuasa, Kalau singa kuat, dia berkuasa. Itulah cerita tentang binatang.

Nak berhimpun tak perlu sebarang plan. Itu cara Pewaris berfikir. Buat perhimpunan biar bertembung dengan kumpulan lain yang tidak sealiran tapi kata “tiada niat untuk bertembung”. Macam mana tidak bertembungpun saya tidak tahu kerana tarikh dan masa serta tempat ditujupun sama. Itu tentang Pewaris.

Yang PERKASA pulak nak ikut Pewaris. Perkasa kata kalau GMI tidak menarik balik hasrat berhimpun, dia akan turut serta walaupun boleh timbulkan huru hara. Kalau macam ni dia nak pertahankan Akta ISA atau hendak wujudkan huru hara. Presiden Perkasa ingat Timbalan Presidennya Fuad Hassan maka Perkasa tu kebal. Mungkin dia tahu Musa Hassan (IGP) tidak akan tangkap Fuad Hassan sebab kedua mereka adik beradik. Jadi dia boleh ikut sekali kebal.

0 comments: