THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, September 14, 2009

UMNO B-END NAK PELUANG APA?

Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Datuk Raja Zainal Abidin merayu kepada rakyat terutamanya orang Melayu supaya memberi peluang kepada UMNO untuk berubah. Menurut beliau, "Kami akui pemimpin seperti kami punya banyak kekurangan dan kelemahan. Bagilah peluang kepada kami untuk berubah demi kebaikan rakyat di masa hadapan." Rayuan itu dibuat semasa berucap di majlis penyampaian sumbangan masjid dan surau Nur Ramadan anjuran UMNO Bandar Tun Razak semalam (Ahad).

Peluang apakah yang diperlukan lagi oleh UMNO B-end ini? Nampaknya pemimpin-pemimpin UMNO B-end tidak tahu 'bersyukur' setelah 52 tahun mengaut dan memilikkan duit dan harta rakyat. Tidak cukup dengan mengguna dan mengambil harta rakyat, mereka melakukan rasuah yang melibatkan berbilion-bilion ringgit. Semua ini membuat rakyat meluat.

Bak kata pepatah Samy Vellu, orang India bukan benci kepada beliau tetapi kepada B-end. Hakikatnya, bukan orang India saja yang bencikan kepada B-end tetapi seluruh rakyat kini narah, benci, meluat dan melaknati UMNO dan keseluruhan komponan B-end. Hatta semut, ulat, ular, beruk, gajah dan yang seangkatan dengannya juga telah menolak UMNO B-end.

Jika nak diberi peluang, pastinya pada orang muda atau pemimpin yang baru 'belajar memimpin' atau parti yang baru memerintah dalam satu atau dua penggal tetapi UMNO B-end telah berkuasa selama lebih 50 dekad. Apakah gunanya peluang bagi mereka? Peluang untuk rasuah dan mengumpul kekayaan kah? Peluang perlu diberikan kepada Pakatan Rakyat (PR) yang baru memerintah beberapa negeri dan bukannya kepada parti yang telah tua, nyanyok, rosak dan perlu dikuburkan.

0 comments: