THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, September 14, 2009

SEBAT MIRZAN?

Oleh Chegubard

Chegubard dihubungi oleh wartawan TVantara yang bertanyakan komen saya mengenai milikan saham anak Mahathir dalam syarikat arak di luar negara. Tertanya juga kenapa baru ini muncul kembali sedangkan Chegubard telahpun menyiar semula berita anak Mahathir memiliki saham arak sejak 9 April 2009 lagi.

Rupanya perkara ini menjadi 'panas' semula kerana artikel terbitan MalaysiaInsider bertarikh 10 September yang menyiarkan fakta yang telahpun lama didedahkan oleh dalam blog ini.

Inilah retoriknya pemimpin Umno, konon anti arak dan sebagainya. Ketua Pemuda Umno secara peribadi telefon Ketua Pas Pusat menyatakan betapa dia benci arak dan ajak Ketua Pemuda Pas demo dalam isu arak di Selangor. Betulkah isunya arak. Jika isunya Umno benci arak apa jadi di Negeri Sembilan, Johor dan negeri lain dibawah BN. Arak dijual terbuka malah bulan puasa masih ada orang Melayu beli dan minum arak secara terbuka.

Jika isunya arak bagaimana dengan VIP yang sangat rapat dengan Umno yang menjadi kaya raya kerana memiliki saham arak. Sebenarnya isunya cuma kuasa poilitik. Demi kuasa politik arak dijadikan isu untuk membakar sentimen agama dan kaum secara melampau.

Kesian orang Umno bahawan yang ditunggang dengan sentimen pemimpin mereka sedawa mentedarah duit arak yang dibawah melalak tak tentu arah. Hukuman...? Nak hukum apa anak Mahathir ni. Nak sebat? Tak mungkin sebab menurut Menteri Dalam Negeri yang juga sepupu Najib, Malaysia tak ada pakar sebat. Hahahahaha.

Ulang cadangan Din Binjai elok pemimpin Umno ni beli kacang belanja budak tadika kemas dan pi bohong budak tadika.... hahahahahaha

SUMBER DARI http://www.utaraonline.net/v3/

0 comments: