THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, September 18, 2009

OSA PULAK

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilaporkan berkata bahawa pihak polis akan menyiasat mengenai pendedahan Kertas Kabinet berkaitan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) yang didedahkan di internet. Kertas Kabinet diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA). Oleh itu tindakan boleh diambil berdasarkan OSA.

Dokumen yang didedahkan itu menunjukkan apa yang didakwa sebagai memorandum dari Menteri Kewangan supaya memberikan kelulusan secara retrospektif berhubung dengan peningkatan kos projek Zon Bebas Pelabuhan Kelang (PKFZ) dari RM1.088 bilion kepada RM4,632,732,000.00.

Semalam Malaysia Today (MT) melaporkan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendesak Perdana Menteri, timbalannya dan semua menteri yang terlibat mesti meletakkan jawatan jika dokumen kerajaan yang didedahkan oleh MT dalam artikelnya yang bertajuk "What the Cabinet hid from the Malaysian public" itu tulen.

Nampaknya polis akan menyiasat bagi mengenalpasti orang atau orang-orang yang mendedahkan Kertas Kabinet tetapi tiada pihak yang akan menyiasat dan mendakwa jika ada berlaku penyalahgunaan kuasa dalam kabinet.

Inilah senario yang kita lihat dari dulu, kini dan selamanya selagi UMNO B-end memerintah.

0 comments: