THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, November 26, 2009

MB NS TERLIBAT SELUDUP WANG???

Isnin lepas, YB Antony Loke telah membangkitkan isu mengenai kaitan Menteri Besar Negeri Sembilan yang dikaitan dengan Salamath Ali Money Changer Sdn Bhd sebuah syarikat yang dibatalkan lesen oleh Bank Negara kerana terlibat dalam pemindahan wang 'melanggar undang undang ke luar negara dalam persidangan DUN NS.

Menurut maklumat yang diperolehi dari sumber dalaman Bank Negara cukup untuk mengaitkan Menteri Besar Negeri Sembilan terlibat dalam pemindahan wang dalam jumlah amat besar ke luar negara sekitar Mac 2008. YB Tian Chua telah membangkitkan perkara ini dalam Parlimen dan cheGuBard telah menulis surat terbuka mencabar penjelasan Menteri Besar.

Semalam semasa ucapan penggulungan dalam Dewan Undangan Negeri Sembilan, Menteri Besar NS kelihatan hilang kata - kata dengan hanya mengatakan dia tak berminat nak jawab soalan pembangkang mengenai penglibatan beliau dalam 'penyeludupan wang' ke luar negara tetapi sebaliknya mengakui beliau kini sedang di sisasat oleh pihak berkuasa.

Tanpa menyebut pihak berkuasa agensi mana yang menyiasat beliau mengenai penglibatan beliau dalam penyeludupan wang tersebut beliau telah diselamatkan dari asakan soalan dengan tindakan 'kurang ajar' beberapa ADUN Bn yang bangun menjerit - jerit malah speaker juga bertindak menyelamatkan Menteri Besar dari terus diasak.

Apa yang penting di sini Menteri Besar jika berani jawab surat terbuka cheGuBard !!

Keduanya yang pasti beliau mengakui terlibat dan takut hendak menafikanya dalam dewan kerana cheGuBard amat yakin Menteri Besar tahu apa bukti yang cheGuBard punya. Jika dia berani menafikan dalam dewan maka dia akan menjadi Menteri Besar pertama yang akan dihadapkan ke Jawatankuasa hak dan kebebasan Dewan kerana menipu.

Persoalan jauh lebih penting ialah wang siapa yang 'diseludup' keluar ? Wang tersebut 'diseludup' kepada siapa ? Transaksi berlaku sekitar Mac 2008, adakah ia berkaitan dengan wang dana kempen pilihanraya ?

Jika ia transaksi sah kenapa ia perlu diselindungkan sehingga melanggar akta Bank Negara sehingga menyebabkan Salamath Ali Manoy Changer dibatalkan lesen.... jika ia dilakukan secara sah terangkan kepada rakyat Negeri Sembilan segera !!

Walaubagaimana pun seperti biasa media seperti SINAR Harian diganggu tangan ghaib dari menyiarkan berita ini .

Surat terbuka sebelum ini yang dihantar kepada MB NS sebelum Bagan Pinang tidak dijawab oleh MB malah usaha dari pejabatnya menghalang media melaporkan surat tersebut.

Namun surat terbuka telah dihantar 16 November, MB diberi masa menjawab sehingga 14 hari. Jangan harap isu ini akan disenyapkan dengan hanya penafian dangkal dan 'penggelapan' media.

SUMBER http://chegubard.blogspot.com/

0 comments: