THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, April 16, 2010

ANAK TEMPATAN

Maka bertemulah Zaid dengan Kamalanathan dalam PRK Parlimen Hulu Selangor. Kedua-duanya bukan anak tempatan. UMNO-BN sudah mungkir janji. Pemimpin mereka beriya-iya hendak meletakkan calon tempatan. Sepak terajang MIC menyebabkan UMNO terpaksa menikus. Pelik tapi benar. Parti besar dikelentong habis oleh parti tak rok cetong. Padan muka.

Muhyiddin kata Zaid kaya. Maknanya orang kaya tidak boleh jadi calon PKR dalam pilihan raya. Muhyiddin suruh Zaid isytihar harta. Zaid akan buat kalau menteri-menteri UMNO termasuk Muhyiddin buat juga. Ini gaduh macam budak-budak sekolahlah!!!

Noh kata Zaid bukan orang tempatan dan ditolak oleh UMNO. Tempelaknya kena batang hidung sendiri apabila Kamalanathan pun bukan orang tempatan. Ini seorang lagi pemimpin UMNO yang suka bercakap ikut sedap mulut. Bagi Noh sesiapa sahaja yang ditolak oleh UMNO tidak layak disokong. Itu undang-undang siapa? Undang-undang UMNO mengatasi Perlembagaan Malaysiakah? Akai ada ke?

Pemimpin UMNO hanya tau cakap kosong. Kalau terdesak barulah mereka tergesa-gesa buat. Ada PRK baru nak tunai janji juara rakyat. Juara rakyat taik kucing. Janji yang bertaburan di Bagan Pinang sampai la ni tak jalan-jalan. Apa hal?

Jalankan tanggungjawab bila ada PRK dakwa bantu rakyat. Itulah UMNO-BN yang selalu membodohkan pengundi yang sudah pandai. Sekarang UMNO berhadapan dengan satu lagi kerja berat. Mereka terpaksa berhempas pulas membanting tulang untuk memenangkan calon MIC yang Presiden mereka pun tak ada selera lagi. Kalau tidak, mengapa Najib beriya-iya menyokong Malaysia Makkal Sakthi Party (MMSP)?

Rakyat sedang melihat ketidakcerdikan UMNO yang majoriti ahlinya Melayu. Melayu inilah yang mencerca orang India. Melayu inilah yang mencerca orang Cina. Tiba-tiba dalam keadaan PRK sekarang, tatang orang India pula. Tidakkah ini suatu tindakan yang paradoks?

Selagi UMNO berpegang kepada semangat kebangsaan yang sekular, selagi itulah mereka akan bertindak di luar kewarasan. Oleh sebab itu, berhati-hatilah dengan Melayu-UMNO-APCO. Mereka sedang mengkhianati anda. Jangan dekati mereka kalau hendak selamat.

SUMBER http://bilahrotan.blogspot.com/

0 comments: