THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, June 6, 2010

PENGAWALAN GULA

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merasakan Kerajaan tidak bertindak wajar di dalam memastikan keperluan rakyat di dahulukan kerana semenjak awal Jun ini sehingga sekarang isu ketiadaan stok gula masih berlaku termasuk di pasaraya besar sekitar Ipoh.

Tiada tindakan konkrit dilakukan oleh kerajaan terutamanya berkisar pelan pengawalan yang tidak menepati usaha bagi memastikan stok gula berada di dalam pasaran. Walaupun isu kenaikan harga gula merupakan punca ketiadaan stok dipasaran, perkara tersebut bukannya sebagai alasan utama sebenarnya.
Ini kerana pemantauan yang tidak konsisten oleh kerajaan menjadi punca perkara ini terus berlaku. Oleh yang demikian, DPPN Pk mencadangkan agar pihak kerajaan mewujudkan pusat laporan yang sistematik. Dengan teknologi masakini, usaha menyaluran maklumat akan menjadi cepat dan pantas.
Sistem sms, mms, e-mel, atau sebagainya sebagai pendekatan penyaluran maklumat bagi tindakan susulan yang sepatutnya diambil kira oleh pihak kerajaan. DPPN Pk berharap pertanggungjawaban yang sepatutnya menjadi kayu ukur kemampuan seseorang menjalankan tugas mesti diambil kira kerana kita tidak mahu rakyat negeri Perak ini dibebani dengan masalah yang wujud ini.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

0 comments: