THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, June 28, 2010

PASAL TAK DAFTAR MENGUNDI, UMNO KATA MELAYU BODOH

Berita Harian keluaran hari ini menyiarkan;(ringkasan)

KUALA LUMPUR: Kajian Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Pemuda UMNO mendapati nisbah antara orang Melayu dan bukan Melayu yang mendaftar sebagai pengundi baru sejak Pilihan Raya Umum 2008 sehingga bulan ini adalah satu Melayu dan 40 bukan Melayu (1:40).

1.Adakah UMNO cuba menyatakan bahawa kaum Melayu bodoh?

2.Benarkah tanpa mengundi UMNO kuasa politik Melayu akan dihapuskan?Persoalannya,apakah kuasa politik Melayu?Apa tugas Ketua Negara dan Ketua Negeri?Merasmikan itu dan ini?Menyertai kembara seluruh negeri?

3.Nampaknya,setelah UMNO penat menyalahkan sebilangan rakyat yang menyokong pembangkang,kini UMNO mula menyalahkan mereka yang tidak mendaftar menjadi pengundi pula.

4.Hairan,dalam isu kekurangan bilangan pengundi Melayu ini,ada juga isu pengundi UMNO.Mana satu yang mahu didengar.

5.Apa-apa pun,macam biasalah,UMNO kini selalu mencari isu baru dan ingin menjadi wira dalam isu.

6.Baru-baru ini,isu JI,dipadamkan dengan berita 40 penyamun,eh silap,40 ulama muda menyertai UMNO.Nanti,40 ulama itu ada tauliah tak?(jeng3)

7.Sekarang ini,cuba menghidupkan pula semangat kuasa politik Melayu dengan propaganda cuba untuk menarik undi Melayu dengan isu kekurangan bilangan pengundi baru pula.

8.UMNO memang bijak,selain Dr.M,APCO juga masih dalam kontrak.

9.Kurang-kurang pun pengundi baru daripada kaum Melayu,UMNO masih menjadi kerajaan sekarang ini,tetapi,dengan wujudnya perkongsian kuasa dengan MCA dan MIC,jadi "Pak Turut"lah namanya tu.

10.Hairan juga,maknanya,secara tidak langsung PAS menang kerana pengundi bukan Melayu la pula kan?

SUMBER : http://keazamanmalaysia.blogspot.com/

0 comments: