THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, April 17, 2010

PENAMAAN CALON BAGI PILIHANRAYA P094

Pada jam 11.25 pagi tadi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengumumkan 4 orang calon layak bertanding bagi kawasan P094 (Hulu Selangor). SPR telah mengesahkan bahawa Datuk Zaid Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyat (PKR-PR), P.Kamalanathan Barisan Nasional (MIC-BN), dan dua orang calon bebas iaitu VS Chandran dan Johan Mohd Diah akan bertanding.

Sebelum itu, proses penamaan calon telah dibuka pada jam 9.00 pagi di Dewan Serbaguna Kuala Kubu Baru. Tempoh penyerahan borang penamaan calon tamat jam 10.00 pagi dan tempoh bantahan ditutup tepat jam 11.00 pagi. Pengundian akan dijalankan pada 25 April ini.

Kawasan parlimen P094 ini terbahagi kepada 3 DUN iaitu Hulu Bernam (N05), Kuala Kubu Baru ((N06) dan Batang Kali (N07). Kawasan ini juga mempunyai 13 buah kampong baru. Antaranya ialah Kampong baru Dato' Harun di serendah, Kampong Baru Damai dan Kampong Baru Ulu Yam. Kawasan ini juga merangkumi tanah rancangan Felda iaitu Felda Gedangsa, Soeharto, dan Sungai Tengi.

Pilihan Raya Kecil ini diadakan berikutan kematian ahli parlimen, Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad daripada PKR pada 25 Mac akibat barah otak.

"Undilah Calon Parti Keadilan Rakyat"




0 comments: