THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, April 8, 2010

AGEN ISRAEL DI PUTRAJAYA

Kalau dahulu di zaman Dr Mahathir Mohammad, terpaksa dibayar sebanyak RM1.2 juta kepada pelobi Yahudi, Jack Adramoff untuk 'menembusi' Rumah Putih, kini Perdana Menteri Najib Razak membelanjakan 18 kali ganda lebih besar!

Kecurangan itu terbongkar tak lama selepas Najib sah memberikan kontrak Ogos tahun lalu sejumlah RM20 juta kepada APCO Worldwide, syarikat yang ditubuhkan seorang Yahudi yang bernama Margery Kraus. Tugas syarikat itu adalah untuk menjalankan kerja-kerja perhubungan awam (public relation) kepada Najib... samada dalam atau luar negara. Dan buat julung kalinya, seorang perdana menteri perlu melantik sebuah consultant luar untuk tujuan membentuk imejnya dan memperolehi rangkaian luar.

Secara tak langsung, tindakan Najib membayangkan beliau 'tidak bersedia' sama sekali sebelum menduduki kerusi perdana menteri; betapa terhadnya hubungan dan pengaruh Najib, terutama di peringkat antarabangsa. Mungkin sahaja pembaziran sebesar itu; kecil di mata Najib... terutama apabila bos tim pemikirnya, Abdul Razak Baginda yang patut melakukan kerja-kerja berkenaan, 'patah sayap' di tengah jalan.

Wibawa Abdul Razak musnah apabila pernah dihadapkan di bawah pertuduhan kes pembunuhan model Monggolia, Altantuya Sharibuu. Meski kemudian mahkamah membebaskan Abdul Razak, namun kerana kes berkenaan adalah kes berprofil tinggi, maka sukar untuk dia bergerak bebas membawa misi "Glokal" Najib.

Bukan itu sahaja, pemberian kontrak berkenaan sekaligus membayangkan seolah-olah semua kementerian, agensi, pegawai tinggi kerajaan dan semua sumber dalam negara tak berguna di mata Najib. Dia lebih perlu dan percaya kepada syarikat Yahudi.

KEMUNAFIK PM

Sepanjang Dr Mahathir menjadi PM, kritikannya terhadap Amerika Syarikat bergema lantang. Dia juga berbangga apabila dianggap sebagai "singa Asia Tenggara" atau "Seokarno kecil" atas kelantangannya itu ~ yang sebenarnya di mata ramai pemimpin lain, sikap sedemikian tidak lebih hanya sebagai percubaan menunjuk-nunjuk sedikit kemampuan dan kejayaan selain tak lebih sebagai keceluparan kosong sahaja.

Tatkala krisis ekonomi 1997-98, Dr Mahathir juga berhempas pulas mencari dalih menyelamatkan dirinya. Dia menuding Geogre Soros sebagai penyebab; menafikan dan mahu menutup terus, misalnya kelemahan dalam negara, termasuk dana Bank Negara yang digunakan untuk manipulasi pasaran matawang (forex) di beberapa pusat 'perjudian' matawang dunia. Daripada kerakusan itu, akhirnya negara kehilangan dan rugi paling kurang sebanyak RM30 bilion!

~ Kemunafikan Dr Mahathir terserlah apabila pada 2008, beliau menafikan tuduhan awalnya terhadap Soros ("penyangak matawang") dalam pertemuan mereka di Kuala Lumpur.

Sesiapa sahaja yang tidak mempertahankan tindakan Dr Mahathir dan kuncu-kuncunya--meskipun jelas ia adalah salah, melanggari etika dan undang-undang--akan dianggap sebagai 'bekerjasama' dengan Barat. Dituduh "agen Barat".

Anwar Ibrahim antara orang yang dituduh begitu ~ bahkan ramai lagi. Anwar menjadi musuh besar Dr Mahathir apabila antara lain Anwar enggan bersekongkol untuk bill-out individu dan syarikat tertentu, yang mempunyai hubungan darah dan kawan-kawan rapat Dr Mahathir. Bekas PM ke-4 itu tidak mempunyai pilihan kecuali meneruskan tomahan dan segala dakyahnya secara konsisten sehingga kini terhadap Anwar. Terlihat konsisten adalah penting untuk kononnya terlihat benar.

Dr Mahathir pada September 1998 perlu mencantas Anwar demi menyelamatkan dirinya; sepertimana dia kelar leher ramai pesaing politiknya, atau sekurang-kurangnya dua timbalannya sebelum itu. Tidak kiralah kawan, mahupun lawan; sesiapa yang sesaat telah mengambil langkah tak seiring Dr Mahathir, akan padah!

Berulang kali dia mengungkit bahawa dialah yang membawa masuk Anwar ke dalam Umno dan kerajaan, diangkat sebegitu tinggi; tetapi itu semua tidak lebih juga membayangkan kekesalan Dr Mahathir apabila Anwar menolak untuk turut sama bersengkongkol dalam sekian banyak keputusan yang tidak bertanggungjawab sekitar menjelang puncak Krisis Ekonomi.

Latar ini, dengan keadaan ekonomi yang cukup genting, Dr Mahathir perlu untuk menembusi Rumah Putih bertemu Presiden Amerika waktu itu, George W Bush. Pergantungan ekonomi terhadap Amerika adalah kenyataan yang tak dapat dinafikan biarpun oleh seorang yang sesombong Dr Mahathir.

Jack Adramoff, pelobi Yahudi yang menerima bayaran RM1.2 juta itu untuk mengadakan pertemuan Dr Mahathir-Bush kini sedang merengkok di penjara.

AGEN ISRAEL DI PUTRAJAYA

Rakyat Malaysia sentiasa sensitif dengan nama "Yahudi"; meski kita juga diingatkan terutama kalangan muslim bahawa Nabi Muhammad SAW sendiri pernah memberi penghormatan kepada mayat seorang Yahudi yang diusung untuk dikebumikan, yang dibawa lalu di hadapan baginda. Namun itu bukan alasan sama sekali untuk membayar seorang yang jelas di dalam Amerika sendiri dicemoh sebagai tidak beretika dan tidak profesional; di samping dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan rangkaian Zionis-Israel.

Melalui rangkaian dalaman Amerika yang ada pada APCO, Najib antara lain segera dapat bercakap melalui telefon dengan presiden baru Amerika, Barack Obama. Kita masih ingat bagaimana berita kononnya Obama menyanjung hubungan dengan Najib dimainkan di muka hadapan akhbar perdana di sini.

Memang kita sukar menerima dengan gaya konfrantasi dan angkuh, bengis sepertimana di era Dr Mahathir. Dalam masa yang sama, kita juga tidak dapat menerima kaedah "jalan singkat" ala-Najib yang menggunakan sesiapa sahaja, termasuk syarikat Yahudi itu untuk membina hubungannya dengan Amerika Syarikat. PM Malaysia ini barangkali percaya, dengan duit dia boleh membeli dan memiliki segala-galanya...

Di dalam Amerika sendiri, sering ada debat apabila ada pihak yang tidak disenangi kerana condong kepada politik tertutup dan kuku besi. APCO antaranya. APCO, yang menciptakan "1Malaysia", menerima kecaman hebat dan dianggap sebagai "penipu profesional" apabila turut terlibat dengan rejim diktator di Khazakhtan di bawah diktator Nursultan Nazarbayev yang melantik dirinya sendiri sebagai presiden seumur hidup. APCO juga mendapat bayaran daripada rejim kuku besi Stalinist Turkmenistan yang berjumlah sekitar RM1.8 juta. Nah! Bayaran yang dikurniakan Najib adalah 20 kali ganda daripada apa yang APCO perolehi di Turkmenistan.

Malah kecaman di kalangan aktivis, penulis, ahli politik dan intelektual Amerika terhadap APCO juga melewati nama-nama negara lain yang menjalinkan hubungan dengan syarikat Yahudi itu. Selain Malaysia, APCO juga menjadi penasihat seperti kepada kerajaan Singapura, Israel dan Poland. Kesemuanya mempunyai rekod demokrasi yang cemar.

Rekod APCO bertambah buruk apabila pada Disember tahun sudah, salah seorang pengarahnya, Niel M Cohan, dihadapkan dengan pertuduhan kelas ketiga dan keempat kerana memiliki, menerbitkan semula dan mengedar bahan lucah kanak-kanak.

Najib nampaknya tidak peduli semua itu. Dia bukan sekedar tidak peduli dengan sentimen dalam negara, malah lebih menggerunkan, secara tidak langsung Malaysia kini mula 'menjalin' hubungan terus dengan Israel ~ satu-satunya negara di dunia yang sesungguhnya tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Malaysia.

TIDAK KEPADA ISRAEL

Kita sama sekali tidak dapat menerima bagaimana rejim Zionis-Yahudi-Israel merampas tanah dan wilayah Palestin. Kita tidak boleh menerima sama sekali bagaimana rejim itu secara terang-terangan dan terus-terusan melakukan jenayah kemanusiaan terhadap rakyat Palestin.

Bumi dan wilayah Palestin tidak pernah ditetapkan hanya untuk satu penganut agama. Bahagian sejarah tua di Palestin bagaimana tiga agama utama (Islam, Kristian dan Yahudi) pernah hidup bersama di sana, dengan keyakinan bahawa tanah itu sebagai "tanah suci tiga agama".

Penubuhan negara Israel sesungguhnya gagal, untuk sebuah negara-bangsa Yahudi. Hari ini, populasi orang Islam dan Kristian juga semakin bertambah di dalam Israel itu sendiri.

Maknanya, Israel mahukan kuasa dan kuasa hanya boleh diperolehi andai mereka mempunyai "negara" mereka sendiri; dengan adanya negara, maka "Yahudi" itu ada.

Penentangan pecinta kedamaian dan keadilan di Malaysia, terhadap Zionis-Israel tak pernah luput. Selain suara mahasiswa, ulamak, ahli politik yang membantah dan mencemoh tanpa henti, pada pertengahan 1980-an dahulu, kita selalu ingat bagaimana perih-getir (allahyarham) Abdul Razak Ahmad pernah mahu menggadaikan nyawanya berbaring di landasan keretapi di Johor kalau kerajaan Malaysia membenarkan pasukan kriket Israel menjejakkan kaki di bumi Malaysia; masuk melalui Singapura.

SI PANDIR DAN SI LUNCAI

Dukacitanya detik 'hubungan rasmi' Malaysia-Israel bermula apabila Zahid Hamidi mengadakan kunjungan hormat empat mata dengan perdana menteri Israel, Benjamin Netanyahu di Beirut ~ hanya 4 bulan selepas beliau dilantik sebagai menteri pertahanan dan menang sebagai Naib Presiden Umno. Beberapa hari sebelum itu, Zahid juga bertemu dengan rakan sejawatnya dari Israel, Ehud Barak di Paris.

Langkah gopoh dan sembrono itu adalah sesuatu yang tak pernah terjadi dan tak pernah terbayangkan oleh rakyat Malaysia betapa menteri kita sendiri tergamak mencemari sumpah ikrar untuk tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel. Apapun alasan Zahid, atau menganggap dirinya 'bijak' hanya dengan kononnya mahu mendesak agar Israel mengiktiraf wilayah Palestin ~ desakan yang pernah dibuat ratusan malah ribuan pemimpin sebelum ini ~ ia tidak akan membawa apa-apa erti, melainkan "file Zahid" kini sudah dibuka dan berada di tangan Zionis-Yahudi.

Malah, Zahid juga perlu tahu bahawa Perancis merupakan antara negara yang membekalkan senjata kepada Zionis-Israel selama ini. Zahid "si pandir" itu hanya perlu menunggu bagaimana pihak Zionis 'menjawab' kembali permintaan naifnya itu dengan pelbagai cara. Lihat sahaja bagaimana, misalnya, ugutan yang dikenakan Zionis selama ini, sehingga satu persatu seteru atau pihak yang cuba menasihatkan Israel samada di dunia Arab dan Eropah akhirnya tersungkur tunduk kepada rejim itu. Ahhh! Zahid benar-benar tak ubah sebagai si pandir...

Penguasa Malaysia sewajarnya sedar bagaimana liciknya permainan Zionis di peringkat antarabangsa, dan ternyata langkah Zahid itu telah jerlus masuk perangkap yang mana akan disambung peranannya oleh APCO pula. Syarikat Yahudi yang selicik itu pasti, selain memenuhi beberapa janji kontraknya dengan kerajaan Malaysia, mereka juga dalam masa yang mahu menunaikan 'janji kasehnya' kepada kiblat politik mereka iaitu Zionis-Israel.

Malaysia terseret semakin dalam... langkah yang sebelum ini sama sekali cukup cermat untuk tidak diambil oleh pemimpin terdahulu. Hanya kerana kelemahan yang kecil, hanya kerana si pandir; hanya kerana Abdul Razak Baginda tidak dapat memainkan peranan dan tugasnya kepada Najib; hanya kerana di suatu waktu dahulu (sepertimana laporan sebuah akhbar Perancis yang merupakan juga satu bentuk "ugutan") bahawa Abdul Razak dan Najib pernah bertemu dengan model Monggolia itu di sana; seluruh kepentingan strategik Malaysia kini mulai robek.

Tindakan pemerintah Malaysia seolah-olah mengupah satu pihak agar pihak itu kemudiannya menghancurkan negara ini! Itulah 'kebijaksanaan' Najib... sesungguhnya tak ada jalan singkat untuk dihormati, sementara beliau memang tidak cukup gagah dan siap-sedia untuk duduk berkuasa di kerusi nombor satu.

Ya, di mana pemimpin dan ahli-ahli Umno apabila kenyataan ini dihadapkan? Di mana pemuda mereka? Di mana individu dan pertubuhan yang selama ini melalak soal kepentingan bangsa, agama dan umat?

Di peringkat ini, kita sebenarnya sedang membicarakan menyentuh soal keselamatan. Sebelum negara terdedah dan sampai ke keadaan cukup bahaya dek kecuaian seorang yang tidak siap untuk menjadi PM; rakyat perlu melempar jauh si luncai itu sekali dengan labu-labunya.

SUMBER http://perakexpress.blogspot.com/

0 comments: