THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, March 5, 2010

WAJAH UMNO

Hakikat yang telah diterima bukan sahaja oleh orang Melayu Pulau Pinang malahan juga orang Melayu di seluruh Malaysia ialah UMNO telah mengkhianati bangsanya sendiri di negeri itu walaupun diberi peluang memerintah selama lebih daripada 50 tahun.

Apabila UMNO melancarkan serangan terdesak mereka satu demi satu ke atas DAP dan Lim Guan Eng yang baharu sahaja memerintah selama 2 tahun, rakyat Malaysia memandang mereka dengan sinis dan memualkan. Tidak adakah cara lain yang boleh difikirkan oleh UMNO selain daripada memperkudakan NGO Melayu untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang?

Serangan itu berbau perkauman. UMNO sememangnya tidak dapat melarikan diri daripada pegangan keparat itu. Parti perkauman akan sentiasa menggunakan isu perkauman untuk mengekalkan kuasa. Rakyat Malaysia tidak akan dapat dibutakan oleh UMNO yang sekular dan perkauman sampai bila-bila pun.

UMNO ialah spesies Melayu yang aneh. Ikut Perlembagaan Malaysia, orang Melayu itu bertutur dalam bahasa Melayu, beragama Islam, dan mengamalkan adat resam Melayu. UMNO tidak mempertahankan bahasa Melayu. Mereka paksa orang guna bahasa Inggeris untuk mengajar Sains dan Matematik sehinggalah mengalah kerana tidak mampu menahan asakan pejuang bahasa Melayu.

Kita tidak dapat mengkategorikan kumpulan Islam yang mana untuk UMNO. Ini kerana mereka tidak menjadikan hukum-hakam Islam sebagai asas perjuangan. Bagi mereka, meniadakan perarakan Maulidur Rasul itu tanda menghina Islam. Bagi mereka, Kristian Katolik tidak boleh guna perkataan "Allah" sebab itu mereka menentang keputusan mahkamah. Bagi mereka, mahkamah syariah zalim apabila sebat pesalah wanita yang melakukan persetubuhan haram. Apa lagi hendak kita labelkan UMNO kalau tidak sekular?

Melayu ialah satu bangsa yang sopan santun. Sopan santunkah kalau orang UMNO menghina orang Cina dan India yang bersama-sama mereka menuntut kemerdekaan dahulu? Salahkah Tan Cheng Lock melalu AMCJA mengusulkan supaya orang Melayu dibantu kerana mereka dizalimi penjajah Inggeris?

Demikianlah tunggang terbaliknya spesies Melayu UMNO. Nakhodanya sibuk dengan 1 Malaysia yang tak tahu kepala ekor, kelasi-kelasinya bermain api perkauman. Mereka iri hati melihat kejayaan Pakatan Rakyat menggembleng tenaga menyatukan semua kaum di negara ini. Mereka iri hati melihat usaha merakyatkan kekayaan negara yang semakin menjadi realiti. Mereka iri hati melihat perkara asas dalam Perlembagaan Malaysia terus dipertahankan oleh Pakatan Rakyat. Jika semua ini menjadi realiti, UMNO/BN akan menjadi sejarah.

Dek kepanasan itulah mereka menggelabah sekarang ini. Semuanya serba tidak kena kepada mereka yang rasuah, mementingkan diri sendiri dan kroni, salah guna kuasa, dan entah apa-apa lagi kemungkarannya. Dialah yang maha segalanya. Ditunjukkan-Nya kepada kita kecelaruan UMNO yang bertunjangkan sekular dan perkauman itu satu persatu. Wajah huduh UMNO akan terus dijelmakan sehingga mereka sirna dalam dunia politik Malaysia.

SUMBER http://bilahrotan.blogspot.com/

0 comments: