THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, February 1, 2010

MB HARAM YANG BENGONG

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini mencabar bekas Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan 27 lagi wakil rakyat pembangkang mengosongkan kerusi mereka bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan di 28 kerusi DUN pembangkang di Perak. Perkara ini telah dilaporkan oleh BERNAMA.

Menurutnya, Mohammad Nizar dan wakil rakyat pembangkang berkenaan tidak perlu teragak-agak untuk mengosongkan kerusi DUN masing-masing sekiranya mereka benar-benar yakin bahawa sebahagian besar rakyat Perak teguh menyokong pembangkang.

Zamry membuat kenyataan ini bagi mengulas kenyataan Mohammad Nizar sebelum ini bahawa bekas Menteri Besar Perak itu akan memohon perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk membubarkan DUN Perak sekiranya keputusan Mahkamah Persekutuan berhubung siapa Menteri Besar Perak yang sah pada 9 Februari ini berpihak kepadanya.

Zamry cuba memperbodohkan ADUN-ADUN PR serta rakyat kerana jika seseorang ADUN meletakkan jawatan maka mereka tidak akan dibenar bertanding. Perkara ini jelas dalam undang-undang (SPR). Jika ADUN PR letak jawatan maka merekapun sama bengong dengan MB haram ni. Biarkan kebengongan Zamry dan UMNO B-end berterusan - dulu, kini dan selamanya kecuali mereka-mereka yang diberikan hidayah.

0 comments: