THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, December 29, 2009

PENYOKONG UMNO SERTAI PAS

UMNO Selangor sekali lagi buat kejutan. Kali ini tanpa dihulurkan borang atau tanpa dipengaruhi sesiapa, tiba-tiba segerombolan `pencacai' ini mengaku `orang PAS' Selangor. Wah, hebat sungguh sokongan terhadap PAS di Selangor dan ini semua adalah kerana kekuatan PR di Selangor.

Mereka mengaku orang-orang PAS walaupun pemimpin PAS tempatan sendiri tidak kenal mereka. Mungkin Umno kini sudah wujud kumpulan `Halimunan' yang bila-bila masa sahaja muncul.

Itulah kehebatan Najib selaku Bos Umno di Selangor. Mungkin itu lah idea paling `cerdik' oleh pemimpin Umno Selangor untuk meruntuhkan kerajaan PR di Selangor. Perhimpunan yang diadakan untuk menyerahkan memorandum kepada PJ PAS Selangor untuk mendesak PAS keluar dari PR nampaknya menunjukkan Umno semakin hilang akal dan arah tuju mereka di Selangor. Mereka bertakbir walaupun sumbang bunyinya, maklumlah, manalah mereka biasa menyebut kalimah suci itu. Lakonan mereka berjaya sekurang-kurang untuk mara ke pertandingan akhir Raja Lawak.


Setakat ini, syabas buat PJ PAS Selangor, Dr Hassan Ali yang tidak melibatkan diri memegang sebarang watak dalam lakonan bodoh mereka. Saya amat bimbang jika Dr Hassan Ali yang begitu bijak dan tinggi ilmunya sebagai Pakar Motivasi terkenal akan turut terpedaya dan tergolong dalam pemegang watak sebuah drama lawak sebodoh itu. Syabas juga buat PR di Selangor kerana kekuatan PR keseluruhannya telah memaksa Umno mengaku mereka `orang-orang PAS' walaupun tanda di dahi mereka masih ternampak lambang `keris telanjang'.

SUMBER http://www.mindarakyat.com/

0 comments: