THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, December 14, 2009

Konvensyen PR

Konvensyen Pakatan Rakyat yang bakal diadakan merupakan satu usaha Pakatan Rakyat (PR) dalam membentuk satu uniti di antara PKR, PAS dan DAP sendiri.

Konvensyen yang pertama kali diadakan ini bakal membincangkan topik ‘Dasar Bersama Pakatan Rakyat’. Pembentangan kertas kerja ini akan disampaikan oleh Pemimpin Utama Pakatan Rakyat semasa Konvensyen tersebut.

Konvensyen ini seolah-olah memberi bayangan kabinet yang wujud hasil gabungan ke tiga-tiga parti dalam merampas pemerintahan yang kini di terajui Barisan Nasional. Ia bagi mengimbangi kepincangan pentadbiran Najib yang sedia ada.

Pembentangan ini akan menjadi dasar yang akan diterima, disepakati dan dihormati oleh ketiga-tiga Parti dan muafakat Pakatan Rakyat.

Tema konvensyen Pakatan Rakyat ini adalah ‘Memimpin Perubahan, Menjana Kemenangan’. Konvensyen ini juga akan menjadi pemangkin kepada hasrat Pakatan Rakyat untuk menawarkan kepada rakyat Malaysia sebuah kepimpinan yang berwibawa.

Seramai 1500 Perwakilan dari ketiga-tiga Parti akan hadir dan berhimpun di Shah Alam bagi menyaksikan detik penting dan sejarah besar Pakatan Rakyat serta seluruh rakyat Malaysia secara amnya.

Konvensyen ini akan diadakan pada hari Sabtu, 19 Disember 2009 bertempat di Auditorium MBSA, Shah Alam, Selangor.

0 comments: