THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, November 6, 2009

WAWANCARA AWANI DENGAN IBRAHIM ALI

Oleh bintaleban

Saya telah mengikuti rancangan Wawancara di ASTRO Awani pukul 9.15 mlm (5/11/09) di mana salah seorang tetamu rancangan tersebut ialah YB Dato Ibrahim Ali yang sinonim dengan gelaran "KATAK". Pada hemah saya salah satu hujah serta pandangan yang diberikan oleh Ibrahim Ali berhubung dengan pemberian wang ihsan atau royalti kepada Negeri Kelantan begitu menonjolkan perangai beliau sebagai KATAK iaitu sifat semula jadi haiwan katak yang suka melompat dan ditambahkan pula dengan KEBODOHANnya yang suka duduk di bawah tempurong dan begitulah KEBODOHAN yang ditonjolkan oleh beliau melalui Hujah beliau ialah tidak kisah bentuk apa yang kerajaan pusat berikan sama ada wang ihsan atau royalti yang penting rakyat Kelantan dapat haknya dan kalau diberikan sebagai royalti maka tentu kerajaan yang memerintah Kelantan sekarang akan menggunakan duit tersebut untuk pembangunan dan akan dicanangkan lah nanti bahawa kerajaan yang ada sekarang mampu membuat pembangunan dengan adanya duit royalti tersebut dan perkara ini akan jadi modal politik oleh kerajaan Kelantan sekarang.
.
Saya ingin bertanya pada Si KATAK ni lah..
1. Apakah beliau sudah lama tidak balik ke Kelantan ke? maka itu beliau tidak nampak Kelantan juga sedang membangun dengan kadar kemampuan yang kerajaan yang ada sekarang mampu lakukan dan perkara ini telah sedia dimaklumi oleh ramai rakyat Kelantan.
2. Beliau mengatakan Kelantan jauh ketinggalan dari pembangunan serta taraf hidup dari negeri lain? Saya nak tanyalah negeri mana yang KATAK nak bandingkan? Sabah, Terengganu, Perlis?...
.
Sepatutnya KATAK ni buka lah minda tu sikit kalau dah tau awak tu BODOH. Terengganu yang dapat wang ihsan selama ini adakah sampai terus dan dinikmati oleh kebanyakkan rakyat jelatanya atau dapat kepada HANTU2 RAYA UMNO.
.
Apakah sekiranya Kelantan diberikan wang ihsan, apa jaminan kerajaan pusat bahawa rakyat Kelantan akan menerimanya terus tanpa berlakunya apa yang terjadi di Terengganu?
.
Apalah bodohnya BN ni. Minyak tu anugerah Allah untuk negeri Kelantan maka itu pulangkan lah hak itu kepada empunya. Tak payah lah nak bersendiwara. Apa yang BN takut ialah apabila wang royalti tersebut diserahkan kepada Kerajaan Kelantan sekarang maka Kerajaan Kelantan sekarang sangat mampu pula memikul AMANAH tersebut maka itu akan memberi kesan kepada BN kelak.
.
Kepada YB Ibrahim sekali lagi saya menasihati anda.. taubatlah. Buangkan lah sifat2 MUNAFIK yang terpancar jelas dari wajah anda sepanjang program wawancara di ASTRO Awani tersebut. Cukup lah IBRAHIM, langit tak selalu cerah. Hidup tak selama-lamanya kat dunia ni. Ada hari dimana mulut kamu menjadi bisu. Yang bercakap ialah tangan dan kaki kamu.

SUMBER http://www.tranungkite.net/v10/

0 comments: