THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, November 4, 2009

ANAK IKAN SAJA

Semalam, Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia cawangan Selangor (SPRM) 'mengamuk' dan menangkap beberapa orang. Ia pendakwaan politik, parti BN dan Pakatan Rakyat.
.
Khabarnya hari ini akan berlaku pendakwaan. Dipercayai bagi menutup 'Bajet 1Malaysia 2010' yang ditertawakan marhaen dan professional. Pencatat menganggap ini hanya kes terpilih bagi menutup mata rakyat. Kes-kes besar seperti penyelewengan pembelian helikopter, kapal selam, projek PKFZ dan lain-lain melibatkan ratusan juta-billion masih dilindungi. Kita akan saksikan penglipurlara Mr. 1Malaysia akan berlakun ala-Shah Rukh Khan dengan muka tegas di hadapan media kononnya Kerajaan 1Malaysia tidak 'memilih bulu' dalam kes rasuah. Kita sedia maklum selepas menerima lembu, SPRM cuba membuktikan mereka tidak 'makan gaji buta'. Tetapi mengapa kes yang melibatkan puluhan ribu saja untuk didakwa.
.
Pencatat berharap SPRM Johor, Kedah, P.Pinang dan Perak yang sebelum ini telah banyak menerima laporan serta bukti penyelewengan tidak perlu menunggu 'hadiah lembu' baru ingin bekerja.
.

0 comments: