THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, October 8, 2009

UMNO BAKA RASUAH

UMNO B-end jelas mempunyai baka rasuah. Dari moyang, datuk nenek, mak bapak UMNO semuanya rasuah. Ketua-ketua UMNO rasuah sehingga anak dan cucu cicit UMNOpun diajar rasuah. Lihat sahaja calon UMNO di Bagan Pinang (N31) juga dipilih seorang Perasuah.

Majlis sambutan Aidilfitri, di Institut Kejuruteraan Tentera Darat (IJED) di Port Dickson pagi kelmarin juga mereka jadikan tempat merasuah. Dana mana digunakan untuk menjayakan majlis tersebut belum diketahui tetapi Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi menggunakan majlis tersebut untuk kempen UMNO B-end. Zahid merasuah anggota tentera dan keluarga mereka dengan berjanji menawarkan bantuan pendidikan untuk anak tentera, pembinaan kolam renang, gelanggang futsal dan perkhidmatan internet tanpa wayar jika mereka menyokong BN. Manakala Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hassan pula berjanji kepada pemilih undi pos ini untuk menghulurkan bantuan RM100,000 untuk menaiktaraf sebuah surau di IJED.

Bukankah menjadi tanggungjawab Kerajaan Persekutuan (yang diperintah oleh UMNO B-end) untuk memperbaiki kemudahan tentera dan kebajikan mereka. Jika terdapat keperluan bagi membantu anak-anak anggota tentera, bukankah itu tanggungjawab kerajaan yang memerintah dan menguasai dana negara. Tidakkah menteri-menteri yang ada memikirkan keperluan dan kebajikan tentera dan rakyat umumnya apabila memerlukan masjid, surau, jalanraya, hospital dan sebagainya. Apakah menteri-menteri UMNO B-end hanya memikirkan keperluan dan kebajikan rakyat apabila tiba pilihanraya?

Nampak gayanya menteri-menteri UMNO B-end sering menampakkan 'ketololan' mereka. Keegoan juga semakin meningkat dan menjadi-jadi. Kuasa yang diberikan digunakan untuk kepentingan diri sendiri, kroni-kroni dan parti masing-masing sedangkan keperluan rakyat bukan keutamaan. Apakah anak-anak anggota tentera tidak perlu bantuan pendidikan atau surau yang selesa jika UMNO B-end kalah?

Jika beginilah cara UMNO B-end berfikir, adalah baik rakyat Bagan Pinang menolak UMNO secara total agar lebih mudah rakyat Malaysia seluruhnya menolak UMNO B-end dalam PRU 13.

0 comments: