THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, October 9, 2009

TOLAK ISA

Ketua Jabatan saya merupakan orang kuat UMNO. Setiap kali perhimpunan agong beliau mewakili Bahagiannya dalam perhimpunan agong UMNO. Dua hari yang lepas saya terdengar perbualan telefon antara beliau dengan rakannya. Antara yang disebut ialah 'mengapa aku nak pergi bantu di Bagan Pinang. Kata nak hapuskan rasuah. Habis apasal letak calon rasuah'.

Petang tadi pula saya bertemu dengan seorang rakan yang akan balik esok (Sabtu) ke kampongnya di Port Dickson. Dia ini seorang pengundi di Bagan Pinang (N31). Dia merupakan ahli UMNO di kampongnya. Menurutnya, emak dan bapanya juga merupakan ahli UMNO. Dia nak balik pada hari Sabtu sebab nak jumpa emak dan bapanya dulu. Bila bercakap tentang politik, dia akan mempertahankan UMNO B-end. Tapi untuk mengundi di Bagan Pinang dia kata nak pangkah (undi) PAS. Dia kata, nak jumpa keluarganya dulu supaya boleh kempen undi PAS. Saya rasa pelik dan tanya kenapa berubah. Dia kata, 'aku masih sokong UMNO tapi tidak mahu perasuah'.

Habis kalau orang-orang yang aku kenal dari UMNOpun tidak mahu ISA, siapa yang undi UMNO B-end nanti. Tun Mahathirpun tak hendak ISA. Khairypun tak nak ISA. Ramai tak nak ISA.

Jadi kalau tak nak ISA jangan pulak tak keluar mengundi. Pakat ramai-ramai undi PAS yang mana calonnya Zulkefly. Kalau tak undi PAS, orang Bagan Pinang akan dapat ISA juga. Orang Bagan Pinang akan dapat apa yang mereka tak nak. Jadi, orang Bagan Pinang kena pakat keluar mengundi PAS. TOLAK UMNO B-END pada 11 Oktober ni.

0 comments: