THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, October 22, 2009

TIMBALAN MENTERI YANG KELAKAR

Malaysia kini merupakan negara yang mempunyai ramai menteri yang lebih gemar memaparkan watak pelawak hingga ada yang mengeluarkan kenyataan bagai orang hilang akal. Disebabkan keadaan menteri yang begitu maka timbalan-timbalannya juga tidak mahu ketinggalan mengikut rentak yang sama, sama ada dibuat-buat atau betul-betul pelawak atau dah hilang akal.

Semalam Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad, telah membuat kenyataan bahawa pembelian dua kapal selam jenis Scorpene iaitu KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Razak tidak dibuat secara tender terbuka kerana dikhuatiri ia akan mendedahkan sistem pertahanan negara kepada musuh.

Tahukah Datuk Dr Abdul Latiff bahawa setiap kali kita beli senjata, setiap kalilah ianya direkodkan oleh banyak negara termasuk jiran-jiran kita. Data-data ini sentiasa disimpan dan dikemaskini oleh mereka. Sama ada kita tender atau tidak, pembelian senjata negara sememangnya sensitif dan dihidu oleh lain-lain negara. Kalau kita buat senjata sendiri secara senyappun mereka akan menghidunya.

Kalau nak selamat dari pengetahuan pihak lain, saya fikir Dr Abdul Latiff kena buat senjata di rumahnya sendiri dengan senyap-senyap. Gunakan isteri dan anak-anak untuk buat senjata kerana mereka sahaja yang boleh merahsiakan apa yang dibuat di rumah Dr.

Peeehhh... Inilah dia tahap jawaban Timbalan Menteri di Malaysia. Budak sekolahpun boleh cari idea lebih baik untuk jawab soalan macam ni.

0 comments: