THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, October 21, 2009

PM BOHONG DI PERAK

Perdana Menteri 1Malaysia, Najib Tun Razak kembali ke Perak dengan pelancaran 1Malaysia dengan jumlah belanja yang sangat besar. Buat sementara waktu saya meminjam jumlah yang disiarkan oleh berita arus perdana dengan kebadiran 50,000 orang dalam majlis tersebut, berarti 1/2 juta telah dibelanjakan.

1Perak sudah maklum dan mengetahui bahawa kehadiran mereka dengan makan dan bas percuna serta RM10 seorang. Nasib baik bukannya RM1 sahaja sesuai dengan pelancaran 1Malaysia itu. Kalau tidak kosonglah bas dan stadium Perak. Mungkin air liur ada sedikit meleleh kerana sekeping wang berwarna merah, sepuluh ringgit, sepuluh ringgitlah. Inilah mentaliti rakyat yang terus dikerah dengan apa cara demi untuk meramaikan majlis BN.
Alhamdulillah semasa Pakatan Rakyat memegang teraju pemerintahan di Perak budaya lapok dan politik lama itu telah ditinggalkan, seingat saya sebanyak 2 kali penyokong Pakatan Rakyat dikumpulkan di Stadium Perak. Alhamadulillah mereka bukannya disogok dengan duit malah menyumbang sehingga hampir subuh dan wang dikira oleh unit amal.
.
Maka saya suka untuk memberi beberapa kenyataan pada hari ini:-
1. Saya sebagai Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat Perak dengan ini menafikan sekeras-kerasnya tuduhan PM, 1Malaysia bahawa kehadiran kami ke sidang DUN pada 28 okt ini adalah untuk membuat kacau.
2.Sebaliknya saya ingin tegaskan bahawa BNlah yang membuat kacau dengan "memperkudakan" Ganesan untuk mengadakan sidang yang tidak sah. Tindakan tidak bertamaddun itu adalah datang dari BN dan menambahkan lagi siri perlanggaran undang-undang oleh BN.
3. Sebenarnya yang menimbulkan kekecohan sidang pada 7 Mei lepas adalah "samseng" upahan yang dibawa dari luar dan menceroboh masuk ke dalam dewan yang mulia demi untuk mencapai hasrat jahat BN. Tindakan penceroboh mengangkat keluar Speaker yang sah, V. Sivakumar adalah tindakan yang melanggar undang-undang dan mencabol kesucian DUN Perak.
4. Dengan ini saya mencabar Najib supaya dengan segera memberi laluan kepada rakyat Perak untuk memilih semula dengan pembubaran DUN Perak. Ini penting demi kebaikan rakyat sesuai dengan slogan "rakyat didahulukan".
.
Sekian, terima kasih.
.
KENYATAAN MEDIA/ 20 okt 2009.
DRS. KHALIL IDHAM LIM
Pengerusi Kelab penyokong Kerajaan PR Perak/Ketua penerangan PAS Perak.

0 comments: