THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, October 6, 2009

MUHYIDDIN TARAK BACA

Semasa memandu ke tempat kerja pagi tadi, saya sempat mendengar berita radio jam 7.00 pagi. Yang menarik perhatian adalah berkaitan kenyataan TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang berkempen di Bagan Pinang. Muhyiddin menasihatkan pengundi Bagan Pinang (N31) supaya tidak mengundi PAS (PR). Muhyiddin tidak mahu rakyat di Bagan Pinang jadi seperti rakyat Kelantan yang mana merupakan negeri termiskin di negara ini.

Muhyiddin yang telah banyak menipu rakyat negeri Johor semasa menjadi Menteri Besar kini cuba menipu rakyat Malaysia setelah memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Mustahil sebagai TPM, beliau tidak pernah membaca laporan yang dikeluarkan oleh Unit Perancang Ekonomi (UPU). Kalau buta hurufpun, beliau sebagai TPM sepatutnya mendapatkan maklumat dari pegawai-pegawai yang bertanggungjawab. Bukannya cakap ikut sedap mulutnya sahaja. Kalau jadi Perdana Menteri Malaysia lagi huru hara jadinya.

Ni nak bagitau Muhyiddin. Mengikut laporan UPU, kadar kemiskinan di Sabah ialah 23.0%, Terengganu 15.4% manakala di Kelantan ialah 10.6%. Muhyiddin juga kena tahu bahawa adalah menjadi kewajiban Kerajaan Persekutuan (yang pada ketika ini ditadbir oleh UMNO B-end) untuk membantu negeri-negeri di bawah Persekutuan Malaysia bagi membasmi kemiskinan dan membangunkan rakyat dan negerinya tanpa mengambilkira parti mana yang memerintah negeri-negeri berkenaan.

Jika Muhyiddin yang memegang jawatan TPM atau mana-mana pak menteri yang tidak mahu melaksanakan tanggungjawab menjaga rakyat atau negeri dalam Persekutuan Malaysia, sila maklumkan kepada rakyat supaya rakyat boleh buat keputusan yang betul.

Wahai Muhyiddin, kalau tak tahu baca, jangan pula menipu sebab mula-mula menipu lepas tu mencuri.

0 comments: