THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, August 6, 2009

PEMUDA UMNO SOKONG PAS SELANGOR

Semalam (05 Ogos 2009) Pergerakan Pemuda UMNO telah menyatakan kesediaannya menyertai demonstrasi yang akan diadakan oleh Pemuda PAS dengan syarat mendapat permit polis. Tahniah kepada Pergerakan Pemuda UMNO kerana bersedia memberi sokongan kepada parti pembangkang.

Apa yang meragukan ialah adakah Pemuda UMNO ini tahu isu sebenar demonstrasi ini? Atau penyertaannya disebabkan atas dasar politik mereka semata-mata untuk menjatuhkan PR di Selangor. Tahukah Pemuda UMNO bahawa kerajaan negeri sedang meneliti untuk menguatkuasakan undang-undang bagi memastikan hanya penjual dan pembeli bukan Islam sahaja dibenarkan terlibat dalam urusan ini. Sedarkah Pemuda UMNO bahawa semua aktiviti penjualan dan penggunaan arak di Selangor khasnya dan di Malaysia secara amnya adalah dari dasar UMNO B-end dari dulu, kini dan selamanya.

Sebelum Pemuda UMNO menyokong dan menyertai demonstrasi ini mereka seharusnya mempunyai pendirian yang jelas berhubung isu arak. Adakah Pemuda UMNO menyokong demonstrasi ini kerana arak dilarang dijual dan dibeli oleh umat Islam atau sebab PAS Selangor mahu Y.B Ronnie Liu letak jawatan sebagai exco?

Jika Pemuda UMNO menyokong PAS Selangor kerana ingin Y.B Ronnie Liu meletak jawatan bermakna mereka berniat jahat sebab cuba menganggu pentadbiran negeri Selangor tetapi jika mereka menyokong arak diharamkan di Selangor bermakna mereka sebenarnya tidak jujur kerana di negeri-negeri lain mereka tidakpun menentang penjualan arak. Malah Pemuda UMNO sebelum ini telah mempertahankannya bersama-sama pemimpin UMNO B-end mereka.

0 comments: