THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, August 22, 2009

PEMIMPIN UMNO MEMANG TAK TAHU MALU

Beberapa hari lalu saya telah melaporkan mengenai penggunaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) melalui Kor Perubatan telah disalahgunakan untuk kempen pilihanraya di Permatang Pasir (N.11) yang sedang berlangsung. Isu ini secara langsung memperlihatkan Zahid Hamidi sebagai Menteri Pertahanan dan juga Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang yang walaupun mendapat Phd dan kini bergelar Dr. tetapi masih belum boleh membezakan antara harta dan duit parti dengan harta dan duit kerajaan.

Semalam pula dilaporkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah 'menyerbu' bilik gerakan B-end di Samagagah berikutan aduan program yang dikendalikan melibatkan penggunaan jentera kerajaan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Adalah dipercayai beberapa kakitangan dan pegawai JKM berada di situ untuk menjayakan program bantuan kepada golongan berusia. SPR telah meminta pegawai dan kakitangan JKM yang berada di situ untuk meninggalkan majlis tersebut. Adalah sangat memalukan (tanpa azam untuk berhenti menyalahgunakan harta kerajaan) apabila UMNO B-end sanggup menggunakan jentera kerajaan (kakitangan awam) untuk program kempen pilihanrayanya.

Dato' Meme Zainal Rashid, Ketua Pengarah JKM seharusnya menyiasat perkara ini dan mengambil tindakan terhadap kakitangan dan pegawai jabatannya yang terlibat dengan kempen-kempen politik kerana melanggar peraturan jabatan. Kalau nak harapkan Shahrizat Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sudah tentu ia tidak akan lakukannya kerana ada kemungkinan, Shahrizat yang mengarahkan kakitangan dan pegawai jabatan ini melibatkan diri dalam program ini untuk kepentingan UMNO B-end.

Malang bagi Malaysia hari ini mempunyai wakil rakyat atau menteri yang tidak tahu malu dan sering menyalahgunakan jentera kerajaan bagi kepentingan politik mereka. Rakyat pula diarah untuk bekerja dengan tekun, jujur dan amanah. Ditambah lagi, rakyat diminta taat kepada pemerintah tetapi kepada pemerintah B-end sahaja manakala jika dari kerajaan Pakatan Rakyat, ianya tidak perlu ditaati.

0 comments: