THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, August 22, 2009

MAT KUTUK JAWAB KHAIRY

Sebelum meneruskan pembacaan anda, saya menulis artikel ini adalah berdasarkan liabiliti dan pemahaman saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak ataupun parti tertentu. Penjelasan rasmi dan tepat bagi soalan KJ ini anda boleh minta daripada pihak yang berkenaan. Supaya memudahkan pemahaman anda,adalah digalakkan supaya membaca artikel 'Khairy: Jawab tiga soalan saya' di website ini http://malaysiakini.com/news/111143.

1. Isu pengundi hantu.
Menurut apa yang dikatakan KJ,Pemuda UMNO hanyalah mengesyaki bukannya yakin dengan tuduhan yang dilemparkan walaupun mendakwa mempunyai bukti yang kukuh. KJ juga mengatakan bahawa Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang telah membuat laporan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya beserta bukti. Kalau begitu, apa yang PAS perlu jawabkan lagi. Laporan telah dihantar dan tugas SPR menyiasatnya bagi membuktikannya. PAS bukan macam UMNO yang belumpun siasatan satu-satu perkara itu dimulakan atau diselesaikan, tetapi sudah ada keputusan sendiri. KJ juga perlu ingat kes yang berlaku semasa pemilihan Ketua Pemuda baru-baru ini, belumpun siasatan selesai, KJ awal-awal lagi mengaku yang dia tidak bersalah. Salah atau tidak bukan ditentukan oleh anda KJ. Kesudahannya, KJ dibuktikan bersalah dalam kes rasuahnya, KJ juga disambut kemenangannya dengan laungan KJ RASUAH!! oleh bukan PAS,PKR,DAP tetapi oleh ahli UMNO sendiri. Macam mana KJ. Boleh jawab?

2. Tiada kerusi EXCO.
Kerajaan Negeri Kedah dan Kerajaan Negeri Kelantan untuk makluman KJ tiada juga wakil daripada DAP namun ianya Kerajaan Pakatan Rakyat juga. Perjuangan PAS bukannya melalui kerusi EXCO semata-mata namun jika dapatlah kerusi EXCO ia dikira sebagai kelebihanlah. Sifat kegilaan pada kuasa yang terdapat pada UMNO janganlah hendak dijadikan perbandingan dengan PAS. KJ juga berkata kepada Jeff Ooi dan konconya dalam DAP mengaburi mata rakyat dengan tak jemu-jemu mengungkit isu KJ selaku Pemuda UMNO Malaysia tidak dilantik sebagai menteri sebagai alasan untuk PAS tidak diwakili dalam kerajaan negeri Pulau Pinang. Itulah jawapannya KJ.Kalau tak nak terima jawapan itu,nak jawapan apa lagi? Takkan hendak PAS kata baiklah KJ, PAS keluar Pakatan Rakyat lepas itu kita buat kerajaan di Pulau Pinang dengan syarat KJ bagi PAS satu kerusi EXCO.

3. Pelan pembangunan buat rakyat.
KJ mendakwa Salleh Man tidak berani menjanjikan apa-apa pembaharuan positif
buat penduduk di Permatang Pasir. KJ sekali lagi menjadikan UMNO untuk dibandingkan dengan PAS. Cuba KJ kira sepanjang PRK yang telah berlangsung baru-baru ini, mana pergi janji-janji UMNO? Mana jambatan di Manik Urai? Antara ciri-ciri orang yang munafik adalah apabila berjanji tidak ditunaikan. Aku tak kata UMNO munafik tapi pembaca fikir-fikirlah sendiri. Nanti ada yang kata aku menyeleweng daripada ajaran Islam pula dengan menghukumkan org munafik. KJ juga berkata bahawa Timbalan Perdana Menteri menjanjikan status anak emas kepada kawasan Permatang Pasir 'JIKA' BN menang, dengan pembangunan infrastruktur, peluang pekerjaan mahupun kemudahan awam yang sememangnya diketagihi kawasan Permatang Pasir. Kenapa 'JIKA'?Kalau betul hendak bagi tak perlulah jika-jika ini. Lagipun banyak betul duit Parti UMNO/Timbalan Perdana Menteri menjanjikan pembaharuan sedemikian rupa. Patutlah selamba sahaja menuduh Salleh Man menggelapkan dana RM 600,000. Mungkin dia ingat PAS ini banyak duit macam dia agaknya. Cuba teka daripada mana UMNO dapat dana untuk mengotakan (kalau dikotakanlah,biasanya tidak) janji ini. Mana lagi, kerajaan pusatlah. Kalau betul-betullah 'rakyat didahulukan', UMNO menang kat Sabah banyak tahun lepas tapi banyak juga kat Sabah masih tak ada jalan raya, elektrik dan bekalan air bersih. Sebelum nak rampas tempat orang, kemaskan tempat sendiri dahulu. Cuba KJ jawab, UMNO dah pegang Malaysia 50 tahun, tapi masih ada banyak lagi lompong sana-sini. Pakatan Rakyat baru setahun jagung perintah UMNO dah kata macam-macam. Cuba jawab?

Walaupun aku ini tak berkelulusan dari tempat macam KJ, iaitu Oxford, tapi anda boleh nampaklah sendiri tahap pemikiran aku dengan KJ ini. Aku SRP pun tak ada,jangankan diploma atau ijazah.Kalau ada yang kata pemikiran aku rendah dari KJ, ada la chance nak dapat pemikiran SRP itu, tapi kalau ada yang kata pemikiran aku tinggi dari KJ, mungkin mereka yang pilih KJ masuk Oxford itu? Anda fikirlah sama-sama.

Hayati slogan-slogan gubahanku.

Dulu, Kini, Sampai Bila?

1Malaysia, Pencapaian didahulukan, rakyat diutamakan,
UMNO didahulukan,kroni diutamakan.


'Salah Tetap Salah.'

SUMBER DARI http://matkutuk.blogspot.com/

0 comments: