THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, August 20, 2009

BOHONG TETAP BOHONG = TIPU

Yusri Isahak, bekas rakan kongsi Rohaizat Othman akan mengambil tindakan saman terhadap mana-mana individu yang mencemar namanya dengan salahlaku yang dibuat oleh calon BN itu. Beliau melahirkan rasa hampa dan marah terhadap Rohaizat yang mendakwa rakan kongsinya (Yusri) yang bertanggungjawab 'melesapkan wang' berjumlah RM140,000.00 wang milik Koperasi Pekebun Getah Kecil di Pulau Pinang pada tahun 2002.

Yusri Isahak adalah bekas rakan kongsi firma guaman Saif Ariff dan Rohaizat membuat penjelasan itu di satu sidang media khasnya di Yayasan Aman kerana tiada saluran lain. Sudah tentu media arus perdana akan menyembunyikan berita ini dari pengetahuan rakyat. Yusri mengambil tindakan ini sebagai menjawab laporan Utusan Malaysia yang memetik ketua penerangan Umno, Ahmad Maslan sebagai berkata Rohaizat hanya bertanggungjawab ke atas tindakan yang dilakukan rakan kongsinya. Saya mahu bersihkan nama saya dan maruah keluarga.

Selain dari Ahmad Maslan yang telah membohongi rakyat dalam isu ini, didapati Muhyiddin Yassin, Zahid Hamidi dan lain-lain pemimpin UMNO B-end juga pernah berbohong bagi melindungi Rohaizat yang telah dipilih oleh UMNO B-end untuk bertanding. Mereka telah cuba sedaya upaya membersihkan diri Rohaizat dengan 'mengkambinghitamkan' Yusri.

0 comments: