THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, August 16, 2009

AMERIKA PUNYAI AKSES MAKLUMAT

By Tulang Besi


Dalam ucapan Najib ini dengan bangga Najib menggariskan beberapa ”kejayaan Malaysia” di dalam menjayakan operasi serta penguatan ketenteraan Amerika Syarikat. Intipati ucapan Najib itu antaranya:
a. Ia berbangga bahawa segala maklumat perisikan Malaysia adalah terbuka kepada Amerika Syarikat.

b. Najib berbangga US Navy SEALS menjalankan latihan di Malaysia dua kali setahun


c. Najib berbangga tentera US mengadakan latihan ketenteraan bersama tentera Malaysia setiap tahun


d. Najib gembira yang pesawat Tentera Amerika terbang melalui angkasa Malaysia lebih 1000 kali setahun. Malahan selepas September 11, jumlah itu makin bertambah


e. Najib berbangga seorang tentera Malaysia terkorban apabila cuba menyelamatkan tentera-tentera Amerika yang terperangkap hasil dari serangan militan Somalia pada tahun 1993.


f. Najib juga gembira atas kerjasama Malaysia-USA di dalam memerangai jaringan pengganas di rantau Asia Tenggara. (Walaupun beratus orang yang tidak berdosa menjadi mangsa ISA. Misalnya, di Selangor, seorang telah ditangkap ISA atas dasar melawan pengganas tetapi hakikatnya beliau ditangkap kerana usaha beliau membela hak setinggan)
.

Dan yang Najib tak sebut adalah:

a. Betapa UMNO telah memberhentikan bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat demi menyedapkan hati Amerika kerana pada waktu itu semua SAR dianggap sekolah pengganas oleh Amerika.

b. Kesannya, BANYAAKKKK SAR yang tutup. Di Perak, diberitakan, hanya 3 SAR sahaja yang masih hidup.

c. Semua dilakukan oleh UMNO dan Najib untuk menyenangkan hati Amerika dan Bush

d. Menangkap orang-orang yang tidak berdosa hanya kerana Amerika mahukan mereka ditangkap. Gayanya seperti Suharto yang telah membunuh 100,000 orang atas arahan CIA dan mengikut senarai yang CIA keluarkan


e. Memberi kebebasan yang luas kepada puak-puak liberal di Malaysia untuk mengutuk dan menghina Islam tanpa apa-apa tindakan diketuai oleh Marina Mahathir dan Zainah Anwar

Dan banyak lagi kita boleh nyatakan. Cukuplah stkt ini.

Kesimpulannya, UMNO ni adalah parti Paku Dulang Paku Serpih, parti Muka Tembok, parti Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-Sorong, parti Pencacai Tua Angkat Najis, parti ”Kecik-Kecik Tak Nak Mampus, Dah Besar Menyusahkan Orang”(bak kat director Ahmad Nisfu) dsbnya.

Dia sebuk fitnah Anwar agen Amerika tapi sebenarnya dia yang lebih. Anwar dipecat kerana Anwar tidak mahu menyelamatkan bisness dan kroni DAIM dari bangkrap dengan menggunakan duit rakyat.

Selepas Anwar dipecat, beribu-ribu juta wang rakyat digunakan untuk menyelamatkan kroni serta proksi Daim Zainuddin. Misalnya, MRCB telah berjaya mendapat RM200 juta ”bail-out” tanpa sebab yang konkrit. Sepatutnya, bagi MRCB bangkrap sahaja dan itu lebih baik.

Wang RM200 juta itu digunakan untuk melahirkan korporat2 dan peluang2 bisness yang lain bagi Bumiputra. Tapi Dr.M dan Daim tak mahu dan sanggup menggunakan wang tersebut untuk kepentingan tembolok dan poket mereka.


Dan yang lebih menyedihkan kita lihat ahli-ahli UMNO yang telah ”dilembukan” untuk menyebar fitnah kononnya Anwar agen Amerika. Mereka ni satu sen habuk pun tak dapat tapi mereka jadi lembu tolong sebar fitnah pasal Anwar Ibrahim.


Memang mereka ni semua lembu.

SUMBER DARI http://www.malaysiawaves.com/

0 comments: